Grundejerforeningen Stentoften

Link til nyttig information

Vores hjertestarter er ophængt Stentoften 32 på siden af garagen.

I nødsitutationer -> ring til Ebbe Salling, tlf. 20 33 04 13, der så vil kunne komme med hjertestarteren.

For hele tiden at være så velforberedte og opdaterede som muligt vil vi meget opfordre til, at I tager jer tid til at genopfriske jeres viden ved at gpå ind på følgende hjemmesider:

1. falck.dk -> privat -> førstehjælp -> hjerte/lungeredning + hjertestarter – og/eller
  2. hjertestarter.dk -> trygfonden -> hjertestart trin for trin + guide

Ved at se de forskellige videoklip vil i kunne få en grundig gennemgang af såvel hjerte-/lungeredning som brug af hjertestarter.

Når starten har været i funktion modtager vi den retur fra OUH (Falck tager den med i ambulancen) med nye batterier og ny elektrode. De har en “lånestater” hvis det varer mere end 1 dag.

Aftalen er indgået med Region Syddanmark, idet man mener at de foreninger/virksomheder eller private som invisterer i en hjertestarter og dermed gør samfundet en tjeneste, ikke skal belastes når starteren bliver brugt.

På nye batterier er der kapacitet til 225 stød eller 1,5 times kontinuerlig brug/defibrillering eller 13 timers overvågning.

Når batteriernes levetid er ved at være lav, indikeres det med et rødt “X” (der hvor der nu er et grøn “V”) på fronten af hjertestarteren.

Det betyder ikke at den er tør for strøm, men at nu sakl i købe batterier, så man kan være sikker på at have nok strøm til en hjertestop (der er ca. resterende strøm til 100 stød ved indikerings begyndelse).